Jak lépe zvládat negativní myšlenky, emoce a stresové situace? [cvičení]

Trápí vás negativní myšlenky? To není nic až tak neobvyklého. V průběhu dne máme zhruba 25.000 myšlenek a do našeho vědomí se dostanou hlavně ty, které sebou nesou emoce, obzvláště ty negativní. Taktéž záleží, zdali máme více negativní nebo pozitivní smýšlení. Pokud vás zajímá, jak se z negativního člověka stát pozitivním, můžete se prokliknout na tento článek.

Zpět ke stresové situaci. Je klidně možné, že vás během dne něco vykolejí. Mě na to pomáhá hodně pozitivní odezva – “Zasloužím si to nejlepší”. A proč taky ne, když si osobně přeji to nejlepší, nebo ne? Nicméně po vzoru spolupráce s psychology máme nástroj na práci s negativními myšlenkami, které vám nedají spát. Nejdůležitější je tyto myšlenky dát na papír. Říká se, že papír unese vše. Následně jej můžete například zmačkat, spálit či vyhodit.

Papír můžete povýšit na super nástroj pomocí níže uvedené tabulky, kterou si můžete stáhnout v .pdf zde. Jde o zapisování níže uvedených situací postupně, jak jdou za sebou. Tedy čas, situace, emoce … Jde především o uvědomění, sepsání na papír (papír unese vše – už tehdy se vám uleví) a racionální odpověď pro zlepšení situace a následnou reakci.

Návod

  1. Čas – jde o uvědomění, kdy nejčastěji negativní myšlenka přichází.
  2. Situace, která vedla k nepříjemné emoci. Např. tok myšlenek, sen, představa, dojem, pocit.
  3. Emoce – smutek, úzkost, strach, hněv. + přidat své subjektivní hodnocení od 🙂 0 – 10 😞
  4. Negativní myšlenka – automatická negativní myšlenka + procentně na kolik ji věřím 0 – 100 %.
  5. Racionální odpověď – co bys poradil/a svému nejlepšímu kamarádovi / kamarádce, kdyby byl v podobné situaci. + na kolik této odpovědi věříš?

Related Posts

No results found

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Fill out this field
Fill out this field
Zadejte prosím platnou emailovou adresu.

Menu